ТЕ-КО КОСТОЛАЦ: Стабилна производња угља

 * Сви производни капацитети рударског сектора бележе раст производње у односу на планове, а већу у односу на прошлу годину.

* На откривци могу да се остваре и бољи резултати реализацијом стратегије превентивног одржавања.

Рударски сектор Огранка „ТЕ-КО Костолац“ закорачио је у ову пословну годину са веома амбициозним плановима у сегменту производње и у погледу подизања погонске спремности рударске механизације, затим, изградње инфраструктурних објеката, обнављања возног парка помоћне механизације. О томе како се планирани циљеви реализују и актуелној проблематици у рударском сектору, разговарали смо са Веселином Булатовићем, директором за производњу угља.

           Веселин Булатовић

Како оцењујете производне резултате остварене током протеклог периода?

– Производња угља на Површинском копу „Дрмно“ је стабилна, квалитетна, континуирана и у складу са потребама рада термоенергетских постројења у Костолцу и захтевима ЕПС-а. Када је реч о производњи откривке, она је на нивоу овогодишњег биланса и знатно већа у односу на прошлу годину. О томе говоре и конкретни подаци. Производња откривке, закључно са августом ове године, већа је за 54,5 одсто у односу на исти период прошле године. Томе је највише допринео нови, Шести БТО систем. Међутим, и без овог система ми смо са постојећом рударском механизацијом забележили раст производње откривке у односу на исти период прошле године за око три милиона кубика.

У овој години планирано је значајно подизање погонске спремности рударске механизације у погледу замене капиталних машинских делова. Шта је урађено по овом питању?

– На Површинском копу „Дрмно“ обављају се класичне ремонтне активности. Међутим, остаје проблем са заменом капиталних машинских склопова. Три јаловинска багера „2000“ имају проблем са лежајем окрета горње градње. Набавка поменутих склопова решава се на нивоу ЕПС-а, али процедуре су веома компликоване. Ја бих био презадовољан да се у овој години реше административни проблеми и да наредне године добијемо делове и да их уградимо. До тада, могуће је да имамо застоје у раду који се не могу за кратко време отклонити. Дакле, на поменутој рударској механизацији треба да се уради озбиљна ревитализација, како би машине биле поуздане за рад. Поред тога, нагласио бих да имамо великих проблема са поузданошћу рада багера ведричара. Први систем на коме су поменути багери, раде на повлати и директном откривању угља. Њихова месечна производња, због залегања угља, мора да буде између 400 и 500 хиљада кубика јаловине. Да би то постигли, ангажовани су и багери дреглајн. Ми ту производњу остварујемо, али тешком муком. Када говорим о багерима ведричарима, нагласио бих да имамо проблема и са недостатком делова, као што су: ланци, зупчаници, ведрице, затезни уређаји… Ми у садашњој ситуацији често поправљамо кварове на поменутим багерима, што доводи до застоја у производњи. Једино је решење набавка нових делова и њихова уградња, како би машине биле поуздане за рад.

                                              Багер ведричар 710

            Како превазилазите тешкоће?

– Добро је што је значајан број јавних набавки груписан на нивоу ЕПС-а, тако да увек нешто може да се позајми и претранспортује из огранка у огранак. Стратешки гледано, уз ревитализацију рударске опреме на откривци, квалитетне резервне делове – чланке, бубњеве, редукторе, можемо да обезбедимо временско искоришћење машина од 5.000 сати од укупног календарског времена. Тада неће бити никаквих бојазни за производњу угља.

            Како напредује изградња планираних инфраструктурних објеката?

– Ми смо први пут у ситуацији да нам после толико година испред фронта рударских радова раде две линије за дубинско предодводњавање. Резултати су видљиви, јер багери на откривци раде у много бољој радној средини. У току су радови на изградњи LС XVII линији бунара која ће бити пуштена у рад током наредних месеци, а наредне године биће започета изградња и LС XVIII линије бунара испред фронта напредовања рударских радова. Завршена је и процедура за набавку цеви за завршетак изградње Западног гравитационог цевовода у Храстовачи. С обзиром на то да су завршене административне процедуре за асфалтирање два стационарна пута дуж западне и источне границе, очекујем да у наредном периоду започну радови на њиховој изградњи. Ако се они не окончају до краја овогодишње грађевинске сезоне, биће настављени у наредној години.

            Да ли је обновљен возни парк помоћне механизације?

– Да, из обједињене јавне набавке ЕПС-а добили смо четири возила за превоз радника са 14 места, утоварним сандуком и дизалицом носивости 300 килограма, булдозере, ровокопаче. Оно што смо тражили то је испоручено на коп „Дрмно“.

С. Срећковић

Извор: „Енергија Костолац“

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *